20100111

Da gikk den slankekuren til helvete...

Først var jeg hjemme og fråtset julemat i to uker. Så reiste jeg tilbake til Teutonia i den tro at nå kom sannelig samtlige nylig tilførte kilo til å renne av. Men neida!
Lørdag gikk Herr Udefinert og jeg amok. Matmessig, vel og bemerke. Mengder med kalorisprengt kakao fra en av byens fineste sjokolade-restauranter ble nytt mens snøen lavet ned, og vi latet som vi var turister. Og siden Herr Udefinert kan nok norsk til å lure damer, fortsatte vi turist-leken. Dro på Hard Rock Cafe, og spiste sikkert en kalv hver. Etter at vi hadde vært hjemme i tre timer, og noenlunde fordøyd kalven, spiste vi like greit en pizza hver, påfulgt med en økonomi-boks "Tic Tac" på deling. Og sjokoladebønner. Og den der forferdelig dyre nobel-sjokoladen. Ikke noe nyting og måtehold her i gården! Fråts fråts fråts.

Igår fortsatte vi ete-orgien med pizza, hamburgere, og litt salat - sistnevnte sånn for å lure oss selv til å tro at vi egentlig er kjernesunne.

Idag har jeg kjøpt knekkebrød, vann, fettfri youghurt (det er den eneste som smaker som norsk youghurt) og salat. Nå skal det leves akk så sunt. Dette går sikkert bra. Helt til jeg oppdager skuffa med Bamsemums og Smil.

Forøvrig har jeg nok en gang fått bekreftet at livet er urettferdig. Herr Udefinert er to meter lang, jeg skarve 1,65. Når han legger på seg fire kilo, ser man det ikke. Når jeg gjør det, ser det ut som om man har presset en rosa elefant inn i en prikkete tutu.

Uansett...hvorfor får man ikke jetlag når man reiser fra nord til sør eller omvendt? Noe må jo skje hvis jeg reiser fra Nordpolen til Sydpolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar