20100208

Bla-bla (i påvente av den store et eller annet)

Greit! Herr Udefinert og jeg fortsatte igår vår skandinaviske filmkavalkade henholdsvis "Hvordan skremme en tysker til aldri å bli med til Skandinavia". I begynnelsen begrenset vi/jeg utvalget til norske filmer, dvs. "Død snø" og "Kill Buljo". Igår ble prosjektet ekspandert til å inkludere Sverige. Vi så den trivelige familiefilmen "Menn som hater kvinner" eller "Verblendung" som den heter her i Teutonia. Nå er Herr Udefinert helt sikker på at vi (dvs. skandinaviske borgere) er et sammelsurium av pederaster, dyreskjendere, voldtektsforbrytere, løse kvinner, og at vi alle sammen har en forkjærlighet for Hitler og gjengen hans. Takk kjære Nordisk Filmforbund.

Lurer på om jeg kan rette litt på dette skamferte bildet av den joviale skandinaver hvis jeg viser "Flåklypa Grand Prix" hhv. "Bør Børson". Nei vent, i sistnevnte film er det jo en eremitt med dynamitt osv.

Forutenom å være sofagris, var jeg også matgris. Lørdag var vi på Winterfeldtmarkt her i Berlin og inntok den kulinariske delikatessen "Currywurst mit Pommes" - frityrstekt pølse med karri og fire liter ketchup som smaker rart. Bleurgh. Etter denne matmessige saltomortalen dro vi på te-kafè. Og der traff jeg en tysker som snakket flytende norsk. Og det til tross for at det er tjue år siden han sist var i Norge. All respekt! Norsk er ikke akkurat lingua franca, og jeg blir like overrasket hver gang jeg møter tyskere som faktisk tar seg bryet med å lære mitt morsmål.

Uansett, jeg er så inspirasjonsløs, og onsdag reiser Herr Udefinert til Köln på synd og annet hurlumhei. Buhu. Synd på meg nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar