20100223

Er en liten tur i moderlandet for å utarbeide den store planen om overtagelse av verden. Trenger nemlig ro og fred til slikt. Og fjernkontrollen til TVen. Og just nå sitter jeg og ser på et program på History Channel som omhandler de syv dødssyndene. Dette kalles research. I tillegg leser jeg "The Modern Mind" av Peter Watson, og kan bare fastslå at jeg er åpenbart like intelligent, hvis ikke sågar mer, som personene som nevnes i boka.

Det er alltid like morsomt å reise frem og tilbake her i verden. Eller rettere sagt irriterende. Jeg irriterte meg grønn over flyvertinna som presterte å si "...do remember to collect your luggage even though it was checked through to your final destination...". Det heter "HAS BEEN CHECKED" fordi "was" benyttes ved en handling som fant sted i fortiden, og ble avsluttet i FORTIDEN. "Has been" benyttes når handlingen har en forbindelse med NÅTIDEN. Å herregud...i tillegg satt jeg ved siden av en verdensmester i Bad English mens jeg ventet på flyet til Oslo. Han drev og utarbeidet et spørreskjema på engelsk. Til vedkommende og samtlige andre cerebrale ødelander som hevder at de behersker det engelske sprog kommer jeg herved med en henstilling: Gi faen!!! Selv om språknivået er tilstrekkelig til å lure damer og menn på ferie, er det ikke dermed sagt at det er av adekvat kvalitet når det skal benyttes i arbeidsmessig sammenheng. Believe me. Jeg tjener penger på grunn av at jeg faktisk behersker engelsk. Og en del av min inntekt kommer fra undervisning i engelsk grammatikk.

Nuvel. Reisa hjem gikk forholdsvid greit. Til tross for at jeg måtte reise med det der forferdelige flyselskapet Norwegian. Og til deres ansatte vil jeg bare si en ting til (foruten at de ansatte har et prekært behov for å repetere engelsk grammatikk): Når jeg ber om vindusete, så vil jeg for faen sitte ved vinduet. Ikke helt bakerst med gangplass. Herremin, kunne jo like godt ha satt meg på dassen. Det fine med å være en ond dame, er at man ikke trenger å bekymre seg for hva folk og fe mener og tror om en. Derfor snerpet jeg litt til den maktsyke Norwegian kaffeskjenkerinnen, og vips fikk jeg vindusplassen min.

Forøvrig kan jeg bare meddele om at fem timer med venting på Gardermoen er usedvanlig kjedelig. Og voldsfremkallende. Får alltid lyst til å slå folk når jeg er ute og reiser. Er det noe med lufta på flyplasser som får ellers mer eller mindre intellektuelt oppegående mennesker til å muteres til åndsdebile fjotter? Siden jeg ikke gadd å måtte forklare politivesen og psykiatere hvorfor jeg slo ned 277 mennesker på flyplassen, rebellerte jeg istedet på min måte. Jeg gikk på toalettet og tok meg en røyk. Det gjør jeg forresten alltid når jeg er på flyplasser.

Sånn, på tide å titte litt på TVen igjen. Går et program om torturinstrumenter fra middelalderen. Research baby, research!

PS! Normalt sett respekter jeg kabinpersonal.
PPS! Jeg røyker IKKE på flytoalettet. Herregud, det er jo helt Whitney Houston!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar