20100212

Et matvraks bekjennelser

Å Herregud hvor satans godt det er med knekkebrød med leverpostei og akurk!

Hvis jeg fortsetter å spise i dette tempoet, er det bare å kle på seg og kjøre Boblebilen Beetlejuice til det nattåpne supermarkedet om ti minutter.

Dette er noe av det positive med å være alene. Eller udefinert "gressenke". Jeg har nøklene og vognkortet til Herr Udefinerts boblebil, jeg kan være oppe så lenge jeg bare vil, og jeg kan fylle kjøleskapet med matvarer jeg liker, dvs. fettfri youghurt, leverpostei, agurk, og ferskpresset appelsinjuice. Og jeg slipper å lage nattmat til Herr Udefinert hver gang jeg går tomsing i brødskuffen.

Apropos kjøleskap og dets innhold. Mitt kjøleskap inneholder forutenom ovenfornevnte matvarer en flaske champagne, typ "Sved som faen på kredittkortet". Men hver gang jeg åpner kjøleskapet, blir jeg så glad. Ingenting er som å stå kjempetrøtt og fryse foran kjøleskapet midt om natten, bedrive frenetisk mumsing av "Bamsemums", og samtidig se denne flaska ligge der og smile til meg.
Herr Udefinerts kjøleskap inneholder fire flasker øl (typisk tysker!), hundre typer kjøttpålegg, og "Weisswurst". Sistnevnte er en bayersk pølsedelikatesse som inntas ved at man slurper/suger i seg innholdet. Og den nytes med søt sennep. Sennepen har jeg ikke noe imot, men pølsene kan du få billig av meg.
I tillegg kan Herr Udefienrt tilby rødkål, ymse syltetøy, og thailandsk karri-paste. Virkelig spennende.

I morgen har jeg fri. Har tenkt å sove lenge. Forbanna lenge. Og pleie hora på nesa. Fikk nemlig spørsmål på jobb idag av en av studentene mine om jeg hadde prøvd meg på hjemmelaget piercing. Majones-fasen er over, nå er det bare et knallrødt punkt. Takk. Ser ut som et polkadot-tryne. Kjempemorsomt.

Nei, på tide å spise mer knekkebrød. Med leverpostei og agurk. Er jo så sunt så.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar