20100307

Bare slapp av du, Aksel Lund Svindal

Forrige uke fikk jeg jo som kjent et snev av megalomani hvilket utspilte seg i komplett og fullstendig overvurdering av egne ferdigheter på ski. I vanviddets øyeblikket var jeg sikker på at jeg kom til å bli verdens nye skidronning, og trodde at Marit Bjørgen endelig hadde truffet sin overkvinne - representert av meg, Den Onde Damen.
Men, mine folie de grandeur fikk seg et kraftig spark i det jeg bare måtte innse at skigåing simpelthen ikke tilhører min ellers uendelige liste over iboende talenter.

Nuvel. Sta som et esel og lettere glemsk grunnet ymse skader fra (u)sportslige aktiviteter som fordums ung, glemte jeg glatt nederlaget. Dette resulterte i at jeg fredag hærtok den lokale slalombakken. Og denne gangen var det Aksel Lund Svindal som skulle føle seg truet.




(Nei, dette er ikke "k*ksugermunnen" som ble påpekt i en tidligere kommentar, men heller "Bare pass deg, fare på ferde"-truten)

Med vintage-ski fra tidlig åttitall, ryggsekk med Kvikk Lunsj og kamera bar det utfor bakkene. Jeg har jo tross alt vunnet en gull-medalje for mine skiferdigheter. Fra et skoleskirenn i 3. klasse på barneskolen, vel og bemerke. Men det er en uviktig detalj, faktum er at jeg har en gull-medalje. Og alt gikk bra. Kjempebra.
Siden bakkene var fulle av familier med småbarn, valgte jeg å kjøre i skogen. Fra 1940 til 1945 hadde Norge "gutta på skauen". Fredag hadde Norge "Den Onde Damen på skauen". Gikk usedvanlig bra. Heltene fra Telemark hadde den gang vervet meg tvert. Jeg hørte OL-suset over trærne. Helt til ei mannevond bjørk kom mellom oss - altså meg og stormannsgalskapen min. Så bare OL-ringer etter det, som danset så fint foran øynene mine. Nærkontakt av tredje grad med bjørketrær kan i så henseende ikke anbefales. Gjør vondt! Neste gang tar jeg med motorsag. Heia Jonsered og Husqvarna.

Dette ublide møtet resulterte i to erkjennelser - begge fattet mens jeg lå i snøen som en menneskelig Michelin-figur.
1) Jeg skal aldri mer legge meg ut med den norske sportseliten. Det fører åpenbart til ufrivillig selvmutilasjon, og hva det angår, så kjenner jeg til bedre metoder.
2) Som Den Onde Damen har jeg av og til utsatt meg selv for litt selvindusert ondskap. Det skal det faen banke meg bli slutt på. Heretter skal jeg bare plage andre.



Og her har jeg endelig klart å kjøre ned løypa. Uten å ramle. Uten å renne ihjel barn, kvinner, og menn. Uten å skade meg selv. At det er snakk om barneløypa snakker man ikke så høyt om.


3 kommentarer:

  1. Hore, jeg er ikke feig. Takk for innlegget. Det at du gir en kommentar så mye tid varmer hjertet mitt. Vil du kontakte meg så gjør det via LiveJournal brukeren min, ikke verre enn det.

    Siden denne bloggen er høyst dårlig skrevet og waist of time så har jeg ingen planer om å besøke den igjen. Ba bye.

    SvarSlett
  2. Og en ting til fittetryne, det eneste jeg skrev feil var "jævelig" tydeligvis. Da har jeg ÈN skrivefeil. Ikke flere, lol. Drite klarer jeg fint.

    SvarSlett
  3. Akk og ve - istedet for at jeg begir meg ut på videre åndelig horing med dette undermennesket som har vært så "elskverdig" å etterlate sitt verbale søppel her, vil jeg bare påpeke enkelte aspekter:
    1) Det heter "waste of time". Waist betyr liv, livvidde, midje. Og det heter "Bye bye", ikke "Ba bye". Men for all del, bare fortsett å bevise mitt argument om det totale fraværet av intelligens hos deg.
    2) Dette er jo allerede ditt definitivt andre besøk her. Tydeligvis må det stå dårlig til med blodsirkulasjonen i toppen hos deg, siden det først nå gikk opp for deg at du ikke vil besøke den igjen. Nok et tilfelle som beviser min påstand. Til og med Barbie har mer i hodet enn du, og hun har jo som kjent ingenting.
    3) Det mangler et komma i setningen "Og en ting til fittetryne", nemlig mellom "til" og "fittetryne". Slik du har skrevet setningen, høres det ut som fittetrynet skal få en ting, og i tillegg mangler "fittetryne" en "t" til slutt. Utover disse feilene, mangler også infinitivsmerket foran "Drite". Og jeg vil heller være et fittetryne enn en ansiktsløs feiging.
    4) To skrivefeil, takk. Både stavingen av jævlig og Linnéa var feil. Telling synes heller ikke å være din forte.
    5) Grunnen til at jeg brukte og bruker tid på forfatte et innlegg vedr. din første kommentar, samt dette; er at valget stod mellom å være ond og å spise nesebuser. Siden du tydeligvis har ernært deg rikelig av sistnevnte - så uhildet bevist gjennom ditt totale fravær av kognitiv og sosial intelligens - valgte jeg den verbale ondskapen. Fordi jeg kan.

    Jeg kan bare ønske deg lykke til videre i den über-patetiske beklagelsen av det begredelige livet du åpenbart lever. Jeg er helt sikker på at en dag vinner du en Darwin-Award, vesle åndsdverg.

    SvarSlett