20100301

Marit Bjørgen - bare pass deg!

Den Onde Damen har nemlig vært på skitur. Og det er større mulighet for å bli spist av en mannevond tiger enn at jeg observeres med ved-skiver på beina. Til tross for det, gikk jeg faktisk lengre enn Bjørgen. Hele 2400 meter. Og 2400 er mer enn 3!!! Like mye som 99% korrekt fortsatt er 100% feil (takk til min venn Harri som fortalte meg dette).

Uansett, her en liten fotokavalkade av dagens fysiske eksersis:

Flott, frisk og kjekk norsk ungdom! Forøvrig vil jeg bare påpeke at som Den Onde Damen var jeg selvsagt iført kun svarte klær. Naboene har i kveld ringt mamma og fortalt at Døden ble observert på skitur tidligere i dag. Herremin, noen må jo gjøre et fashion statement her i bøgda!!! Lua er fra "Solveigs Nøste", genseren er fra Hugo Boss, trusa er fra H&M og bla bla bla. Traff forøvrig ingen randoms elg på turen ...


Uten mat og drikke duger Den Onde Damen ikke ... Man kan ikke dra på skitur uten Kvikk Lunsj og appelsin. Joda, det kan man, men jeg tok det med i det henseende å bestikke de satans kjøterne (= ellers verdens beste hunder) som i utgangspunktet tvang meg til å dra på skitur.

Selvsagt endte det opp med at jeg spiste opp nesten all sjokoladen selv. Og her - omlag 15 minutter etter skiturens unnfangelse, er jeg grådig lei skigåing. Hvis man er oppmerksom, kan man se en halvtygd Kvikk Lunsj flyte rundt i munnhulen. Er man ikke oppmerksom, vet man nå at det befinner seg en i kjeften på meg.

Nå gidder jeg faen ikke mer. Her innser jeg bitterlig at jeg IKKE kommer til å bli Norges nye Marit Bjørgen. Nederlagets erkjennelse er et faktum. Blir ikke noe gull på meg i 2014. Men det gjør ingenting, for russerne kommer jo uansett til å være fulldopa på gammel plutonium og uran.
Sånn. Slik var altså dagens skitur. Årets skitur. Årtiets skitur. Århundrets skitur osv. Nei vent! Stopp en halv! Det lokale skianlegget tilbyr nå apres ski hver lørdag. Derfor plager jeg for tiden en venn av meg intenst. Han er ferdig med militærøvelsen Cold Response onsdag, og jeg har storslåtte planer om å lure han med på skitur lørdag. Om ikke annet, så kan vi jo ta på oss skiklærne og dra på uteliv og disco. Jeg har jo til og med bevis på at jeg har vært på skitur i form av bilder. Han har jo bare syfilis, sår rumpestump og sånt etter 14 dager i felten. Dessverre ser ikke kompisen min ut som Bear Grylls. Det er synd og fint samtidig. Herr Grylls er så fin at jeg hadde tatt ham tvert. Er meg rivende likegyldig at han kan lage et program om hvilke schneisne overlevelsesteknikker man kan anvende når man skal krysse gata. Men siden Herr Grylls ikke vet om min eksistens (enda) og Herr Udefinert er i Egypt og spyr på 25 meters dyp, er det like greit at kompisen min ikke akkurat ser ut som en fersk fruktkurv.
Apropos metaforet "ser ut som en fruktkurv". En god venn av meg hadde for en tid siden skilt lag med dama. Bruddet ville fått "Fatal Attraction" til å fortone seg som en barnefilm. Sint, sur, forsmådd og lei seg brøt han plutselig ut: "Å knulle henne var som å stappe snoppen ned i en rusten hermetikkboks full av meitemark!". Jeg lurer enda på hva slags sex vennen min bedriver. Og hvem og hva han har den med.

4 kommentarer:

  1. Dæven sporty spice på tur. Vi var oppover bøgda i dag å leverte arvingen min. Nå er jeg home alone....

    SvarSlett
  2. Ja, du aner ikke. Men det rakk med den ene skituren. Har sittet med ræva godt plantet i sofaen siden. Ta deg en tur innom når arvingen skal tilbake ;o)

    SvarSlett
  3. fin KSM du har.. (k*k sugar mun)

    SvarSlett
  4. @anonym: Det heter "K*ksuger munn". Slik du skrev det, er det jo besnærende å tyde det dithen at k*ken suger munnen. Akkurat det har jeg ennå til gode å se. Forøvrig, siden du så åpenbart har demonstrert at du er cerebralt lenset og derav kognitivt utfordret, vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det er min "Kvikk Lunsj"-trut som vises. Ha en god dag!

    SvarSlett