20100331

Nå er det offisielt. Jeg har kjærlighetssorg. I den anledning vil jeg følgende:

1) Takke alle som har sendt mail, meldinger, kommentarer e.l. og dermed bevist at det faktisk finnes fine mennesker der ute med empati.

2) Ikke bli fortalt at dette burde jeg ha visst. Jeg trenger ikke å bli påminnet mine egne feil - jeg er fullstendig klar over hvilke større og mindre skavanker jeg besitter. Selv om jeg vanligvis er non plus ultra perfekt osv.

3) Bli fortalt at det bare er å glemme ham. Nei, det er ikke bare å glemme et menneske jeg har delt livet med i tre og et halvt år. Så mye tid setter sine spor. Og når alt var bra mellom oss, var han mitt bilde av den perfekte partner. Ergo er alt som har med ham å gjøre i den nærmeste tid av skjør og fragil natur.

4) Komme med en oppfordring:
Kjære mennesker og medmennesker - ikke vær utro. Å være tro er muligens det enkleste aspektet av et forhold. Det forutsetter kun evnen til å si "Nei" når fristelsen visler og/eller muligheten byr seg. Å være i stand til å kommunisere med hverandre er på den andre siden adskillig vanskeligere. Dèt forutsetter empati, intelligens, og taleførhet.
Da troskap som sagt er noe av det enkleste å opprettholde i et forhold, innehar utroskap følgelig en enorm ødeleggende, krenkende, og utslettende kraft. Utroskapen rammer adskillig flere deler av det bedratte mennesket enn det den utroe parten kan forestille seg. Utroskap er et brudd på tillit, lojalitet, respekt, ansvar, empati, selvfølelse - i sin helhet samtlige aspekter som utgjør et menneske, og som kan få langvarige konsekvenser. I tillegg kommer potensialet av medisinke konsekvenser - hvilket igjen er nedverdigende nok som det er.

Jeg skal til gynekologen i morgen. Jeg gleder meg omtrent like mye som om jeg var i ferd med å bli oppspist av faraomaur.

2 kommentarer:

  1. Bra skrevet å jeg er enig i pkt 4, det er jo ikke bare å komme over heller. TTT (ting tar tid) Eneste trøsta man har er at det en dag går over men når den dagen inntreffer vet jo ingen. Så det er bare å holde motet oppe å ikke grave seg helt ned...

    SvarSlett
  2. Er der nå. På alle punktene. Suger.
    Og han trygler og ber om å få komme tilbake.
    Kan jeg?
    Hvordan turte du?
    Kan man legge utroskap til side om man fortsetter, eller er man evig pint?
    :-S
    Hvordan opplever du det?

    SvarSlett