20100305

Zuckerbrot und Peitsche (en anonym får verbal juling)

En anonym skrev i kveld følgende kommentar:

"Du er en jævelig wannabe Linnèa. Flytt bloggen din til blogg.no, jeg VET du er PR kåt."
Uffda ...nå ble jeg skikkelig lei meg. Sitter her helt alene og googler stilige selvmordsmetoder. Har allerede søkt om våpenkort. På bazooka og luftgevær. Har bestilt flere dunker maursyre hos Felleskjøpet. Har ringt Giftinformasjonssentralen og forhørt meg. Mange flotte tips og råd. De er så behjelpelige og snille. Fine menneskene.
Men siden jeg er Den Onde Damen, tar jeg en annen vri. I kveld er jeg uansett på krigsstien. Stiller man hodet til hugg, så forvent ikke at bøddelen legger ned øksa og benåder en.
So, here we go then, you and I:
Til det feige mennesket som gjemmer seg bak tittelen anonym:
1.
Det heter "jævlig" - ikke "jævElig". Er det for mye å be om riktig staving i det minste hva bannord angår? NEK!!!
2.
Linnéa skriver navnet med akutt aksent, ikke grav. Er vel ikke greit med disse diakritiske tegnene, særlig når du ble kastet ut av barnehagen fordi du var for dum til å krote. Og dum er du tydeligvis forblitt.
3.
Flytting? Nei, siden du "spurte" så pent, så akter jeg å bli her. Hvis du ikke liker det, så finn på noe annet. Gå ut og tell småstein for eksempel. Jeg er tross alt Den Onde Damen, og det er mitt kall å være ond.
4.
Du skal liksom VITE at jeg er PR-kåt? Ach du heilige Scheisse. Mot dumheten kjemper gudene forgjeves ...Du vet usedvanlig lite. Stakkarslige kreatur. Jeg VET derimot - hvilket du så fremragende har bevist ved dine flertallige feilstavinger - at du åpenbart er for dum til å drite.

Til tross for at jeg tidvis viser snev av en human legning, kan jeg bare si følgende til deg:
Skulle du brenne, ville jeg ikke engang pisset på deg.
Forøvrig, min økonomiske misere er over. I 2009 tjente Oljefondet en milliard kroner hver dag. Siden en rekke av investeringene er litt ublue, har jeg en løsning på det moralske dilemmaet som nå har oppstått. Gi pengene til meg. Jeg er en skruppelløs djevel når det kommer til penger. Jeg lover til og med å kjøpe noen CO2-kvoter, samt et titalls dekar regnskog. Men det er bare fordi jeg synes synd på dyrene og plantene, og i motsetning til den elitistiske "Anonyme" respekterer og verdsetter det naturlige mangfoldet.

1 kommentar:

  1. Hvorfor i helvete skulle man kjøpe seg c02 kvoter. Bare betale for å ha bedre samvittighet.

    http://autonomotpol.wordpress.com/page/3/

    SvarSlett