20100505

Tannlegetirsdag

Det eneste nevneverdige jeg har gjort de siste 24 timene er å dra til tannlegen.
Der gjorde jeg følgende:

1. Tannprofylakse. Resultat: Usedvanlig hvite tenner igjen. Nå slipepr jeg å pusse tennene frem til august, for da skal jeg tilbake

2. Fikk vite at jeg trenger to kroner (ikke fordi jeg er en über-dronning, men fordi de gamle (rot-)fyllingene er ødelagte, må byttes ut, og dette vil medføre et større tap av tannsubstans

2.1. I tillegg trenger jeg ei biteskinne fordi jeg for tiden skjærer veldig mye tenner. Dette nokturnale spetakkelet kan også være ei potensiell forklaring på hvorfor jeg fortsatt sover alene

3. Ble fortalt at hvis man anvender tanntråd hver dag, minsker dette risikoen for tannråte med 90%, hvis man bruker tanntråd annenhver dag, minsker risikoen med 60%, og hvis man kun gjør det hver tredje dag, har det en effekt på 20%. Har i så henseende kjøpt en palle med tanntråd, og akter nå å slå et slag for bedre tannhelse. Hvis dette skulle vise seg å ikke ha hatt noen effekt når jeg skal tilbake på ny kontroll i august, så har jeg nok tanntråd til å henge meg i. Forøvrig begynner jeg å se en rekke alternative bruksområder for all tanntråden. Jeg kan jo hekle, strikke, og brodere med den. Eller binde fast en jævel. Og surre en stek. 

Og nå skal jeg pusse tennene. Er nemlig ferdig med tanntråden for i kveld.

Å gi meg et liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar