20100625

Singellivets uante gleder

Selv om jeg svømmer rundt i Kjærlighetssorgens Uendelige Osean, har en tilværelse som singel også sine fordeler. Her i tilfeldig rekkefølge, og tilpasset min (sære) person:

1) Jeg kan være oppe så lenge jeg vil
2) Jeg kan se The Simpsons hver natt
3) Jeg kan lage mat midt på natten
4) Jeg kan bruke avsindige mengder med penger på matvarer JEG liker (les: Amok-shopping i KaDeWes og Galerie Lafayettes delikatesse-avdelinger, samt små nisje-butikker). Grunnen er at jeg ikke må handle mat til en to meter lang mann som spiser som er sulten som en ulv hele tiden, og gir en jamt F i hva han stapper i seg
5) Jeg kan ha sjokolade liggende hvis lysten melder seg
6) Jeg kan uhildet surfe gjennom hele radiostasjon-tilbudet på iTunes og danse naken rundt - selv om klokka er tre om natta. Leve finsk tango!
7) Jeg kan spise middag i senga ... og knekkebrød!
8) Jeg kan bruke så mye leppestift jeg bare vil
9) Nesebusepilling!
10) Jeg kan fylleringe alle jeg kjenner
11) Monologer, både med og uten vagina ...
12) Jeg kan drikke rett fra flaska (vel, strengt tatt pleier jeg ikke å gjøre dette - men av og til rebeller jeg mot egne regler)
13) Jeg kan spise epler, pærer, kirsebær, hasselnøtter osv (D er allergisk)
14) Jeg kan lese bøker på toalettet
15) Jeg kan ligge på tvers i senga
16) Jeg kan spontant bestemme meg for å gå ut, uten å måtte ta hensyn til andre
17) Surmule, være muggen, putt, krakilsk, kranglevoren - uten at det blir 3. Verdenskrig av det
18) Bruke masse penger på klær - til meg selv, vel og bemerke. Og tilbringe en time i klesbutikken uten å ende opp med ingenting og en sur type
19) Ha en masse "dameblad" liggende rundt
20) Sortere kjøkkenhyllene etter mitt (ille)befinnende
21) Ha all plass på badet helt for meg selv. Kossssstbarrrrrste hyllerrrrr og skaaaaaap
22) Sitte foran TVen og rasere tannkjøttet med tanntråd
23) Se filmer på originalspråk
24) La klesrommet se ut som om ikke bare en bombe har eksplodert der, men opptil flere, samt et par krysningsraketter
25) Synge høyt og falskt uten at man noen truer med å ringe galehuset
26) Ikke lenger ha angst for at noen/D er utro
27) Slippe en fjert eller to
28) Bruke maaaange timer på å gjøre meg klar til å gå på cafè
29) Sitte på cafè og lese bøker
30) Ikke måtte vente på noen (les: D)
31) Ikke lenger irritere meg grønn over D når han snakker norsk og sier noe feil (yrkesbetinget uvane)
32) Planlegge ferier/reiser
33) Gråte som en foss hver gang jeg ser Løvenes Konge e.l.
34) Snakke fransk med meg selv (og jeg kan IKKE et ord fransk!!!) eller andre språk som tilbys på BBCs språksider
35) Ettermiddagslur
36) Sitte på vinduskarmen, ta en røyk, og titte litt på stjernene og naboenes gjøremål
37) Selv synes at jeg er verdens ... nei, universets mest intelligente vesen. Og dummeste
38) Faste (for tiden spiser jeg ikke rødt kjøtt, og kostholdet mitt utover det er stort sett bestående av grønnsaker i ymse utfoldelser. En av grunnene er at jeg har psoriasis, og rødt kjøtt later til å gjøre tilstanden verre. En annen grunn er at jeg er på evig slankekur. Både D og jeg er matglade mennesker, men det er vanskelig å gjennomføre faste-regimer når man er sammen med noen som "jukser" hhv. kommer hjem med biff o.l.)
39) Spille Canasta uten at noen (les: D) blir helt kjernefysisk og begynner å lage egne regler
40) Se ut som et menneskelig hærverk lørdag- hhv. søndagsmorgen etter ei stygg rotbløyte

Sett bort i fra et par punkter, kunne jeg faktisk gjøre alt dette med D. Den eneste forskjellen er at jeg nå kan gjøre alt i mer ekstrem form. Det er kanskje derfor denne kjærlighetssorgen er så vanskelig å komme over.

Om noen timer er det ukas siste arbeidsdag. Jeg skal bare undervise et kurs, og er ferdig klokka 12. Etterpå er det manikyr og frisør og shopping. Og kanskje møte D. Han har fødselsdag lørdag. Jeg er ikke invitert. Men de fire siste årene har vi alltid tilbrakt dagen før sammen, bare vi to. Fødselsdagsgaven min til ham i år er en midnattspicnic - med ei flaske champagne og sandwicher. Og et stjerneatlas. Det er fra et materielt ståsted ikke mye, men av og til er kanskje opplevelsen mer givende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar