20100927

Fremdschämen

ty. - å gremmes på vegne av noen andre

Norges svar på Angelina Jolie er på TV akkurat nå. Jeg kom i skade for å skru på "God Morgen Norge", og der sitter et lite blondt troll. Og nå vet jeg hvorfor jeg ikke pleier å se på TV, være det seg i Norge eller Teutonia. Potensialet for "fremdschämen" er altfor stortog present. 

På den andre side: Siden jeg ikke fikk til å tjuvkoble firehjulingen, stjal jeg en walkie-talkie. Jegerne må jo kommunisere med hverandre. Igår bestod kringkastingen av et ymse utvalg skrik og skråling fra skrekkfilmer. Idag har jeg bedrevet tiden med spredning av vill-informasjon. Som i å forvrenge stemmen og si at elg er observert bak bedehuset, utedoen, og spankulerende langs riksveien. Av og til kaller jeg opp en spesifikk jeger på den åpne frekvensen og sier ting som:

- XXX! Middagen står på bordet. Pell deg hjem, din lortsekk!
- XXX! Jeg vil skilles. Jeg vet du står i med YYY!
- XXX! Jeg har på meg den nye neglisjeen. Kom hjem og ta meg!
- Hei XXX. Nå er mannen min gått ut på jakt. Når kommer du? Jeg er så lei den der svettpeisen av en ektemann. Og liten tissefant har han også.


Greit. Ha en god dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar