20100917

Hallo hallo hallo hallo hallo ... hei!

En kort en - de nokturnale stunder har skredet frem, og jeg har vært oppe siden åtte om morgenen, og det med bare tre timers søvn bak meg.

Jeg er hjemme i moderlandet. Og av en eller annen grunn (mest sannsynlig grunnet søvnmangel som igjen induserte en "Oh fuck it"-tilstand) kom jeg meg helskinnet hjem uten å bli nektet adgang til flyene og flyplassene. Vanligvis pleier disse stedene å bringe frem den heller misantropiske siden av meg, men ikke idag. Kanskje gjorde bakfylla også sitt. Pokkers Anni som har gjenoppdaget klassikeren Screwdriver.

Uansett, jeg er hjemme. Ute er det klart vær og tusen stjerner, hvilket minner meg på at nå må jeg seriøst følge med når pappa skal forklare meg om stellar navigering og stjernekonstellasjoner og planeter osv., D har jo lovet å bli med på midnattspicnic med stjernetitting i høst - og da skal det imponeres.
Det er et par småperverse gleder ved å komme hjem til Norge igjen. Som ostepølse med bacon for eksempel. Med masse sterk norsk sennep. Leve Idun! Og Bromhults Hallonbärsdrycka. Leve Sverige! Og Maarud Potetgull med salt. Og norsk-produsert Coca Cola. Og en fjernkontroll som er bare min, min, min. Min kossssstbareste! Og INGEN synkroniserte TV-programmer. Gud hjelpe meg så fint jeg har det. Og imorgen skal jeg kjøpe den nyeste Nemi-boka, og verdens beste lillebror kommer hjem, og nå skal jeg ta hundene med meg og gå til sengs. Og på søndag har jeg fødselsdag. Nei, vent - akkurat det er ingenting å glede seg over. Begynner å bli gammel og skrukkete nå. Begynner å bli tid for seriøst å tenke over om man kanskje ikke alikevel skal stikke innom "Botox to go"salongen i lunsjpausen.

Oi faen, interessant reportasje på BBC Knowledge om Kongenes Dal. Der har jo til og med jeg vært. Dette må jeg se. Tudelu!

2 kommentarer:

  1. sv:
    1. takk
    2. dyr ligner ofte på eierne sine, gjør de ikke?
    3. B to the ullshit, du er like sprek som da du var 16, det tviler jeg ikke på
    5. han fores opp til akkurat det formålet. Eventuelt tøffel-fôr.

    SvarSlett