20110131

Ting enkelte damer gjør men aldri vedkjenner seg

Altså, jeg har så langsomt fått tilbake nok motorisk koordinasjonsevne til å treffe kun to av tastene på tastaturet istedet for sju hver gang jeg vil skrive noe. Var nemlig på ei forferdelig absinth-fylla på fredag. Uffda. Ble nok et betraktelig cerebralt brukstap, men det gjør jo ingenting - jeg har så mange IQ-poeng at jeg strengt tatt burde melde meg inn i MENSA. Dog, så lenge den organisasjonen frembringer vonde og smertefulle assosiasjoner til et månedlig helvete, så lar jeg være.


Uansett. I dag har jeg gjort to ting. Det ene var befattet med misbruk av Ds kredittkort. Jeg var nemlig å handlet vinyl-plater. Mange, fine vinyl-plater. I morgen skal jeg kjøpe meg platespiller. Og da skal hele Hauptstrasse få høre både Slayer og Miles Davis, Charlie Parker og Tom Waits. 


Det andre jeg gjorde er noe som jeg banner på at mange damer gjør, men ikke vedkjenner seg i det offentlige rom. I dag satt jeg i nesten en time på dass og leste avisa. Jeg er sikker på at andre søstre der ute pleier å gjøre akkurat det samme, selv om dette er et absolutt tabu hva feminin opptreden angår. Men for helvete - for det første er det få steder i verden hvor man kan få lest avisa uforstyrret. For det andre så er det ikke så spennende å sitte på do, sett bortifra hvis man nærer en større fasinasjon for kroppens etterlatenskaper. For det tredje var det en rekke interessante artikler å lese i avisa (The International Herald Tribune, bare for å skryte litt), og for det fjerde er det faktisk ganske trivelig å lese avisa på do. Godt og varmt er det også. 


Regner med at ingen tar det ille opp at jeg ikke har bilder av hvordan jeg sitter på ramma med avisen og min lange ull-underbukse nede på anklene. 


Tuddeluuuuu  

2 kommentarer:

  1. Hi hi. Neida, bare en lengre artikkel om Wikileaks. Syntes det passet å lese om lekkasje når jeg allerede satt der og lekket. Går det greit med deg og C?

    SvarSlett