20110602

Når to nordlendinger møtes ...

... må jeg drikke to liter vann og halvannen liter appelsinjuice neste dag for at jernkloen rundt hodet noenlunde skal slippe taket. Jeg er F-Y-L-L-E-S-Y-K !

I over en lengre tid nå har jeg og min nord-norske nabo J prøvd å finne en anledning til å ta ei skikkelig rotbløyte. Hittil har alle våre tiltak blitt spolert av tyske venner, som tydeligvis synes det er ustyrtelig morsomt å feire sammen med oss. Problemet med utyskenes tilstedeværelse, er at vi - J og jeg - kommer fra møblerte hjem, og dermed unnlater å skvaldre nordnorsk siden våre venner ikke forstår noe særlig av det. 

Men i går klarte vi å snike oss unna. Aftenen begynte ganske nobelt. Vi var på restauranten "Mädchen ohne Abitur" og mesket oss med den kulinariske höjdaren "Steinbitfilet på søtpotetmos-seng med jordbær". Og alle vet jo at man kan drikke hvitvin til fisk. Så det gjorde vi. Rieslingen smakte fortreffelig. Faktisk bedre enn maten. Så derfor drakk vi enda mer Riesling. Og ble rett så lystige. 

Siden Berlin er byen hvor utestedene stenger når de vil, tok vi en aldri så liten pit-stop hos J. Og stiftet et nærmere bekjentskap med Onkel Smirnoff fra Russland. Som en dårlig hyllest til den kalde krigen, samt påminnelse av at fine er vi ikke, drakk vi russisk vodka blandet med amerikansk Coca-Cola. 

Etterhvert ble det lite igjen av både vodka og brus, så da så vi oss nødt til reise videre. Og hvor reiser to nord-norske kanaljer med styggelig mye promille på tur her i Berlin? Joda, selvsagt til Kumpelnest. Hvor ellers? Dessuten er det sikkert det eneste stedet som ville ha sluppet oss inn i natt. Det var skummelt lite damer på Kumpelnest i natt, derimot florerte det av menn. Vanligvis ville jeg ha ansett dette som en paradisisk tilstand, men de tilstedeværende herremennene minnet meg jamt over om ymse bilder jeg har sett av seksualforbrytere og sadistiske mordere. Og selvsagt var det en galning der som hadde kledd av seg oventil. Synet av dette gjorde at jeg ble fysisk dårlig, så jeg ba ham om å være så vennlig å kle på seg igjen. Han bablet noe om at hadde jeg vært ei dame, så skulle han ha gjort det. Jeg svarte bare at han skulle snurpe igjen smella si, og så sparket jeg han hardt i skinnleggen. Dette er noe man kun bør gjøre hvis man kjenner dørvakta - hvilket jeg alltid innbiller meg at jeg gjør. Etter denne lille voldseskapaden begynner minnene å bli noe ulne. Jeg vet jeg pratet med ei Nadine - en transseksuell mann som skal omopereres om to år. Jeg vet og at jeg pent spurte om å få kjenne på silikompuppene til Nadine. Dette fikk jeg også lov til, da Nadine uansett er lesbisk. Hvordan det derimot føltes, vet jeg ikke mer. En eller annen gang måtte jeg også kaste opp litt. Dette gikk ganske greit for seg, da dametoalettet på Kumpelnest var fullt av visuelle triggere. Det lå brukt toalettpapir rundt toalettet, noen hadde glemt å anvende toalettbørsten etter et større besøk, og en brukt tampong lå og vaket i ei suppe av vann og urin på gulvet. Først nå i skrivende stund slår det meg at jeg kanskje burde revurdere hvilke uteplasser jeg frekventerer.Det neste jeg husker er at jeg kjeftet på en mann - som gjennom mine meget beduggete øyne så ganske bra ut - for at t-skjorten hans var revet i stykker. Jeg var jo hellig overbevist om at litt kjefting og smelling kom til å smelte hjertet hans. Men nei. Det ble til at J tok nakkegrep på meg og slang meg inn i en taxibil. Kanskje like greit, klokka var rundt sju på morgenen. 


Beklageligvis for mine omgivelser, tok ikke festen slutt for min del kun fordi jeg kom hjem. Neida, da fikk jeg det for meg at jeg kunne ringe alle jeg kjenner. Hvilket jeg - til min store forskrekkelse da jeg våknet senere i dag - gjorde. Derfor - unnskyld til alle som enten ble vekket av mitt fyllevrøvl, eller hadde en fyllevrøvl-beskjed på telefonsvareren. Beklager så mye, jeg var full og ensom. Kommer aldri til å gjenta seg. I allefall ikke før jeg igjen havner på galeien med en nordlending. 


God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar