20120526

Whitsuntide

Whitsuntide er det engelske ordet for pinse (og ja, jeg vet at man også bruker Pentecost - men jeg synes Whitsuntide høres finere ut).

Sånn, nå har dere lært det. 

Fredagskveld og her sitter jeg da. Har sittet og bladd gjennom en masse gamle bilder. Savner Madrid, Trogir, Venezia. Savner Perugia, Isle of Skye, New York. Savner Houston (!!!), Austin, Boston, . Savner Salzburg (men ikke Suppegjøken), Luxor, . Savner München, Stockholm, Aberdeen. Savner Passau, Geneve, Amsterdam. Savner hoteller jeg har overnattet på. Lukta på Sofitel i München. Frokost på terrassen ved Villa del Sogno. Strandlinja til Grand Hotel Heiligendamm. Badet på Paramount Hotel, NY. Den kalde nype-teen på et eller annet hotell i Egypt. Solterrassen på Hotel Urban, Madrid. 

Fjernlengsel.


Buhu. 


Siden Suppegjøken i Salzburg enda ikke har fått seg til å sende bl.a. kameraet mitt til Berlin (det er "jo" bare fem måneder siden det ble slutt), kan jeg dessverre ikke flotte meg med bilder over dagens shoppegalskap. Man får bare ta meg på ordet. 


- Chanel leppestift i 124 Lotus Rouge (fordi jeg har en million røde leppestifter og alltid trenger flere)
- Chanel Mat Top Coat 
- MAC øyenskygge i Brulé (fordi den jeg allerede har synger på siste verset)
- MAC falske øyenvipper # 33 (sovnet av i ladevinsrus med de forrige på, og da jeg våknet ... vel, det var ikke særlig lurt ... )
- Yankee Candles duftlys i ymse utførelser (fordi jeg ikke fant de jeg ville ha fra Baobab)
- en masse stæsj fra Dermalogica (HEH HEH HEH! Som stamkunde hos verdens beste Martina betyr dette også at jeg får produktene til innkjøpspris)
- en eller annen helt enkel grei og grå genser fra "Greta & Luis"
- masse lysegrått garn i fineste merino kvalitet. Kommer bare til å ta en følt evighet å få strikket ferdig skjerfet med pinner nr. 2,5 og 150 masker. 
- kjedelige ting som oppvaskmiddel og deodorant
- og en masse, masse musikk fra iTunes (typ Glasvegas, Barbra Streisand - yup, I'm not afraid to admit being a faghag, Lana Del Rey, Editors, Kent)


Sånn, nå skal jeg storkose meg med Jeremy Bretts tolkning av Sherlock Holmes. Hvilke andre Holmes tolkninger åpnet med kongekommentaren "Well I can highly recommend a seven percent solution of cocaine"?!?

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar